tekst! HONDA CM 400 T | p-lynggaard.dk's

HONDA CM 400 T

Honda CM 400 T
Handy motorcykel der er let at håndtere og let at kørt.
Behagelig at køre længere stræk på.
Som ekstra/reserve motorcykel!
Til brug af lidt af hvert.

Årgang 1980

Motor: 400 ccm. Twin

HONDA CM 400 T

  

HONDA CM 400 T

Motor og transmission
Motorvolumen: 395.00 ccm (24.10 cubic inches)
Motor type: Twin, fir -takt
Ydelse: 43.00 HP (31.4 kW)) @ 8500 RPM
Top hastighed: 156.0 km/h (96.9 mph)
Kompression: 9.3:1
Bore x slaglængde: 70.5 x 50.6 mm (2.8 x 2.0 inches)
Ventiler per cylinder: 3
Brændstof kontrol: Overhead Cams (OHC)
Kølings system: Luft
Gearbox: 5-gear/ 6 gear / 2 trins automat
Transmission type: kæde

Honda CM400 var en gade cykel produceret af Honda Motor Company 1979-1982, en del af en serie af motorcykler med præfikset »CM« med forskellige slagvolumen. Det var en forløber for Honda Rebel serie af motorcykler. Cyklen havde en 395 cc (24,1 cu i) luftkølet parallel twin cylinder motor. Den var udstyret med elektrisk start og elektronisk tænding. Modeller omfattede CM400A (Automatisk), CM400C (Custom), CM400E (Økonomi) og CM400T (Tach/Touring). CM400C kun blev fremstillet i 1981 og gør det til et af de mere sjældne model typer.

Honda CM serien lignede alle generelt de ældre flad-sæde cyklers stil fra 60’erne og 70’erne, med undtagelse af et lidt hævet passage sæde og små plastik skærme til batteriet og det elektrisk. Disse er “standard” motorcykler, men har nogle elementer af forskellige krydsninger (formede sæde, øget forgaffel /vinkel, ekstra krom).

I CM400 serien omfatter kun et speedometer og tre indikatorlamper (neutrale, olietryk, fjernlys) med en omdrejningstæller til modellerne C og T. E (økonomi) model havde wire hjul og tromlebremser, mens de andre havde Comstar hjul og en front skivebremse / tromle bremse bag. Med ikke voldsom mange kræfter gør, at CM400 er let at håndtering som gør det til en af de store starter cykler.

Mange motorkomponenter er fælles med Honda CB400T modeller fra samme år. Parallelle twin motoren har tre ventiler pr cylinder (to indtag, en udstødning) og en fem/seks-trins manuel eller to-trins automatgearkasse. I 1982 blev CM motoren udfaset til en 447 cc motor og serien blev omdøbt til CM450

Print Friendly, PDF & Email